Ställningsbyggare
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ställningsbyggare - säkerhet på jobbet

Gå ner

Ställningsbyggare - säkerhet på jobbet Empty Ställningsbyggare - säkerhet på jobbet

Inlägg  Arash "Peruculas" mån 6 dec - 2:53

Hej, Jag är en student på Högskolan i Halmstad som läser till byggingenjör. Jag skriver just nu en uppsats om "Scaffolders - Working environment and safety" översatt till "Ställningsbyggare - arbetsmiljö och säkerhet".

Uppsatsen går ut på att kartlägga vilka risker som ni utsätter er vid, på jobbet, allt för att egentligen förbättra situationen och göra den så säker som möjligt.

I uppsatsen har jag tänkt att jag ska ta med några riktiga fall från verkligheten och jag undrar om ni kan svara på följande frågor:

- Upplever du din arbetsmiljö som säker, om nej varför inte?
- Känner du dig trygg på jobbet?
- Har du själv råkat ut för någon risk där du oroat för din egen eller andras säkerhet?
- Har du drabbats av några skador? Långtidsskador (ledvärk, sjukdomar etc ) och korttidsskador (fall från höjd, brutet ben etc)?


Hälsn.
Arash
study

Arash "Peruculas"

Antal inlägg : 2
Registration date : 10-12-06

Till överst på sidan Gå ner

Ställningsbyggare - säkerhet på jobbet Empty Sv: Ställningsbyggare - säkerhet på jobbet

Inlägg  Arash "Peruculas" mån 6 dec - 3:02

Såg att det inte varit så mycket aktivitet på forumet, men svara gärna snabbt. Uppsatsen ska in 13 December.
Jag vet, jag är kass Crying or Very sad

Arash "Peruculas"

Antal inlägg : 2
Registration date : 10-12-06

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet